A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Prognoza Pogody
Rada Gminy
Wójt Gminy
Urząd Gminy
Aktualności
Zespół Interdyscyplinarny
GOPS
WYBORY DO PARLAMENTU EU 2014
Budżet i finanse
Wybory samorządowe 2014
Wybory uzupełniające do Rady Gminy kadencja 2014-2018
Jednostki podległe
PROJEKTY W GMINIE
Organizacje pozarządowe
Podatki i opłaty lokalne
Strategie gminy
Przetargi
Zapytania ofertowe
Oświadczenia majątkowe
Urzędowa tablica ogłoszeń
Ochrona Środowiska
Oferty inwestycyjne
Majątek Gminy
Druki do pobrania
Elektroniczna Skrzynka Podawcza - ePUAP
Treści wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej
Zamierzenia działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Instrukcja obsługi
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Kontakt
Podstawa prawna działania samorządu
Publicznie dostępne rejestry i wykazy
Rada Gminy - Kadencja 2002-2006
Projektowanie aktów normatywnych
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Wybory prezydenckie 2015 r.
Referendum Ogólnokrajowe
Wybory do Sejmu i Senatu
Działalność lobbingowa
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
WYBORY SAMORZADOWE 2010
Wybory uzupełniające do Rady Gminy w kadencji 2010-2014
Ostatnie 5 wiadomości:
» Uchwała Nr RIO.IV-0120-211/16 z dnia 30.08.2016 w sprawie wydania opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Godkowo informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Godkowo za I półrocze 2016 r.
» Uchwała Nr XX/93/2016 Rady Gminy Godkowo z dnia 25 sierpnia 2016 roku w sprawie zmiany budżetu Gminy Godkowo na 2016 r.
» Uchwała nr XX/94/2016 z dnia 25.08.2016 roku w sprawie przystąpienia Gminy Godkowo do realizacji zadania pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1161N Granica powiatu – Dobry – Krykajny
» Protokół z XIX Sesji Rady Gminy Godkowo - 23.06.2016 r.
» Spotkanie na temat konkursu FIO
XIV/79/2004 - określenia zasad zlecania zadań na rzecz Gminy Godkowo i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego

Z dnia: 30 kwietnia 2004 r.

UCHWAŁA Nr XIV/79/2004
Rady Gminy Godkowo
z dnia 30 kwietnia 2004 r.


w sprawie określenia zasad zlecania zadań na rzecz Gminy Godkowo i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 118 ust 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późniejszymi zmianami) Rada Gminy Godkowo uchwala, co następuje

§ 1. Określa się zasady zlecania zadań na rzecz Gminy Godkowo i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego stanowiące załącznik do uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Godkowo.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.


Przewodnicząca Rady Gminy
Danuta Laskowska

Załącznik do Uchwały Nr XIV/79/2004
Rady Gminy Godkowo z dnia 30 kwietnia 2004 r.

ZASADY ZLECANIA
zadań na rzecz Gminy Godkowo i potrzeb jej mieszkańców podmiotom prowadzącym
działalność pożytku publicznego


§ 1.1. Ofertę realizacji zadania może złożyć zarówno Wójt Gminy Godkowo podmiotowi prowadzącemu działalność pożytku publicznego, jak i podmiot prowadzący działalność pożytku publicznego Wójtowi Gminy Godkowo. Zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym może nastąpić w dwóch formach:
1) powierzania wykonywania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na sfinansowanie jego realizacji, oraz
2) wspierania wykonywania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na częściowe dofinansowanie jego realizacji.
Wspieranie oraz powierzanie, o których mowa w pkt. 1 i 2, odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania. W otwartym konkursie ofert uczestniczą podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96 z 29 maja 2003 r.) oraz jednostki organizacyjne Gminy. Powierzenie, o którym mowa w pkt 1 zadań, może nastąpić w innym trybie niż otwarty konkurs ofert, jeżeli dane zadanie można zrealizować efektywniej w inny sposób określony w odrębnych przepisach, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych.

§ 2. 1. Wójt Gminy Godkowo ogłasza otwarty konkurs ofert, co najmniej z trzydziestodniowym wyprzedzeniem.
2. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:
1) rodzaju zadania;
2) wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania;
3) zasadach przyznawania dotacji;
4) terminach i warunkach realizacji zadania;
5) terminie składania ofert;
6) terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty;
7) zrealizowanych przez Wójta Gminy Godkowo w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku po-przednim, zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym, podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96 z 29 maja 2003 r.) oraz jednostkom organizacyjnym Gminy.
3. Ogłoszenie o otwartym konkursie zamieszcza się, w zależności od rodzaju zadania, w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim lub lokalnym oraz Biuletynie Informacji Publicznej, a także w siedzibie Urzędu Gminy w Godkowie w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń. Ogłoszenie może także nastąpić w inny sposób zapewniający dostęp podmiotów zainteresowanych do informacji, w szczególności poprzez wykorzystanie sieci teleinformatycznej.

§ 3. 1. Podmiot prowadzący działalność pożytku publicznego, przyjmując ofertę Wójta Gminy Godkowo lub występując z własną ofertą realizacji zadania publicznego, składa wniosek o realizacji zadania.
2. Wniosek powinien być podpisany przez dwie osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu prowadzącego działalność pożytku publicznego.

§ 4. 1. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
I) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego;
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie dotyczącym zadania;
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł;
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.

§ 5. 1. Wójt Gminy Godkowo w terminie nie przekraczającym 2 miesięcy rozpatruje ofertę realizacji zadania publicznego. Przy rozpatrywaniu oferty realizacji zadania uwzględnia się w szczególności:
1) celowość realizacji określonego zadania publicznego,
2) ocenę możliwości realizacji zadania przez organizacje pozarządową oraz podmioty wymienione w art. 3 ust . 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz jednostki organizacyjne gminy,
3) kalkulacje kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
4) wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,

5) potrzeby gminy i jej mieszkańców,
6) dokonania organizacji i zgodnością planowanego przedsięwzięcia z celami statutowymi.
7) wywiązywaniem się z umów z lat poprzednich.
2. Wójt Gminy Godkowo po uzyskaniu opinii właściwych referatów dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty realizacji zadania.

§ 6. Warunkiem zlecenia przez organy samorządu - zwanego dalej Zleceniodawcą, określonego zadania oraz przekazania dotacji na jego realizację - jest zawarcie pisemnej Umowy z podmiotem prowadzącym działalność pożytku publicznego, zwaną dalej Zleceniobiorcą, reprezentowaną przez osoby określone w §3.

§ 7. 1. Umowa, o której mowa w § 6 powinna w szczególności zawierać:
1) oznaczenie stron Umowy;
2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce jego realizacji;
3) określenie czasu, na jaki Umowa została zawarta;
4) zobowiązania Zleceniobiorcy do prowadzenia dokumentacji zgodnie z wymogami ustawy prawo zamówień publicznych oraz w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym;
5) zobowiązanie Zleceniobiorcy do poddania się kontroli przeprowadzonej przez Zleceniodawcę lub osobę przez niego upoważnioną w okresie objętym Umową,
6) określenie wysokości dotacji, jaką Zleceniodawca przekaże Zleceniobiorcy z tytułu realizacji Umowy oraz terminu jej przekazania;
7) ustalenie zasad rozliczeń;
8) określenie przeznaczenia przychodów uzyskanych przy realizacji zadania;
9) ustalenie zasad trybu przekazywania Zleceniodawcy informacji o zakresie i sposobie realizacji Umowy oraz ustalenie zakresu objętego stałym nadzorem Zleceniodawcy;
10) warunki wypowiedzenia Umowy;
11) sankcje z tytułu nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w Umowie, a w szczególności termin zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele.

§ 8. Umowa o powierzenie zadania publicznego może być zawarta na czas realizacji zadania lub na czas określony, nie dłuższy niż 3 lata.

§ 9. Zleceniobiorca nie może wykorzystywać środków uzyskanych na podstawie Umowy na cele inne niż określone w Umowie.

§ 10. Przy ustalaniu wysokości dotacji należy uwzględnić w szczególności: planowane koszty bezpośrednie realizowanego zadania, powiększone o te rodzaje kosztów, których poniesienie jest niezbędne do prawidłowej realizacji zadania oraz środki własne Zleceniobiorcy i przychody uzyskane przy realizacji za-dania.

§ 11. Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej otrzymanych środków na realizację Umowy.

§ 12. 1. W przypadku niewykonania Umowy, czyli niezrealizowania zadania przekazana kwota dotacji podlega zwrotowi w ciągu 14 dni.
2. W wypadku wykorzystania na realizację Umowy tylko części przekazanej kwoty dotacji, część niewykorzystana podlega zwrotowi w ciągu 14 dni po realizacji zadania.
3. W przypadku nie dotrzymania 14 dniowego terminu zwrotu dotacji Zleceniobiorcy zostaną naliczone odsetki ustawowe. Naliczenie odsetek nastąpi od dnia przekazania dotacji Zleceniobiorcy.
4. W przypadku zakwestionowania przedstawionych faktur w rozliczeniu dotacji Zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić w ciągu 14 dni od daty poinformowania go o zaistniałym fakcie wymienioną kwotę. W przypadku nie dotrzymania 14 dniowego terminu zwrotu dotacji Zleceniobiorcy zostaną naliczone odsetki ustawowe. Naliczenie odsetek nastąpi od dnia poinformowania Zleceniobiorcy o zaistniałym fakcie.

§ 13. 1. Zleceniobiorca jest zobowiązany do przedstawienia Zleceniodawcy rozliczenia realizacji zadania pod względem rzeczowym i finansowym zgodnie z treścią Umowy.
2. Rozliczenie oraz sprawozdanie z wykonania zadania publicznego określonego w umowie należy sporządzić w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.
3. W wypadku realizacji powierzonego zadania, którego okres realizacji jest dłuższy niż jeden rok, Zleceniobiorca jest zobowiązany do przedstawienia Zleceniodawcy rozliczenia tej części zadania, której realizacja przypada na dany rok budżetowy. Rozliczenie powinno być przekazane Zleceniodawcy w terminie 30 dni po zakończeniu roku budżetowego.

§ 14. Zleceniodawca zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania Umowy na zasadach w niej określonych, a w szczególności w zakresie;
1) stanu realizacji zadania;
2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania;
3) prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;
4) prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy;
5) sposobu realizacji zadania zleconego;
6) gospodarowania przekazaną dotacją;
7) dokonywania rozliczeń ustalających koszty realizowanego zadania.

§ 15. Zleceniodawca ma prawo dokonywać okresowej oceny realizacji zadania zleconego w terminach określonych w Umowie.

§ 16. 1. Zleceniobiorca sporządza sprawozdanie z wykonania zadania publicznego
2. Na podstawie przekazanej dokumentacji Zleceniodawca dokonuje oceny:
1) stanu realizacji zleconego zadania,
2) prawidłowości wykorzystania przekazanej Zleceniobiorcy dotacji na realizację zleconego zadania.

§ 17. 1. W wypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zleconego zadania, w tym w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego, nieterminowości lub wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w Umowie, Zleceniodawca przeprowadza kontrolę w zakresie objętym Umową.
2. Kontrola może być przeprowadzona przez osobę upoważnioną przez Zleceniodawcę.

§ 18. Na podstawie informacji sporządzonych po przeprowadzeniu kontroli, Zleceniodawca przekazuje Zleceniobiorcy wnioski i zalecenia, zmierzające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

§ 19.1. Umowa wygasa, gdy:
1) upłynie termin określony w Umowie,
2) wystąpią okoliczności uniemożliwiające wykonanie Umowy, za które strony me ponoszą odpowiedzialności.

§ 20. Umowa nie może być rozwiązana przed upływem ustalonego terminu, chyba że zachodzą przy-czyny określone w § 21 lub inne przyczyny określone w Umowie.

§ 21. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w wypadku nieterminowego wykonania Umowy lub nienależytego jej wykonania. Podstawę do rozwiązania Umowy stanowią też negatywne wyniki kontroli wykonywania Umowy, a także brak realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych.

§ 22. Przez ofertę, umowę oraz sprawozdanie rozumie się ofertę, umowę i sprawozdanie, które stanowią załączniki nr 1, 2, 3 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 roku w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193, poz. 1891).


Data wprowadzenia: 2004-05-13 2006
Data upublicznienia: 2004-05-13
Art. czytany: 808 razy

Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: administrator
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości normalne
Biuletyn Informacji Publicznej
ANR

OBYWATEL.GOV.PL


MIKROPORADY.PL


REGIONALNY SYSTEM OSTRZEGANIA




ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA-ePUAP



NUMERY


KONT BANKOWYCH


Konto główne:BsSztumO/Godkowo 7883090000004500 7820000020


Opłaty: podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych , rolny. leśny, łączne zobowiązanie pieniężne, opłata skarbowa, opłaty adiacenckie, wieczyste użytkowanie, czynsze dzierżawne, sprzedaż mienia gminnego, czynsze za mieszkanie, koncesje alkoholowe.


_______________________


Bs Sztum O/Godkowo


02 8309 0000 0045 0078 2000 0030


Wpłata wadium przetargowego



Urząd Gminy Godkowo
14-407 Godkowo


NIP:582-10-01-575


REGON: 000532837


NIP Gminy Godkowo: 578-310-65-26


REGON Gminy Godkowo: 170748063


tel. 055/2497210
fax 055/2497257
e-mail: sekretariat.godkowo@gmail.com
Godziny pracy Urzędu
od poniedziałku - do piątku od 7.15 - do 15.15

Redaktor: Joanna Kubiak ,tel. 055/2497210,
e-mail: sekretariat.godkowo@gmail.com












Redaktor: tel.055/2497210 e-mail: sekretariat@doc.pl