A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Prognoza Pogody
Rada Gminy
Wójt Gminy
Urząd Gminy
Aktualności
Zespół Interdyscyplinarny
GOPS
WYBORY DO PARLAMENTU EU 2014
Budżet i finanse
Wybory samorządowe 2014
Wybory uzupełniające do Rady Gminy kadencja 2014-2018
Jednostki podległe
PROJEKTY W GMINIE
Organizacje pozarządowe
Podatki i opłaty lokalne
Strategie gminy
Przetargi
Zapytania ofertowe
Oświadczenia majątkowe
Urzędowa tablica ogłoszeń
Ochrona Środowiska
Oferty inwestycyjne
Majątek Gminy
Druki do pobrania
Elektroniczna Skrzynka Podawcza - ePUAP
Treści wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej
Zamierzenia działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Instrukcja obsługi
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Kontakt
Podstawa prawna działania samorządu
Publicznie dostępne rejestry i wykazy
Rada Gminy - Kadencja 2002-2006
Projektowanie aktów normatywnych
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Wybory prezydenckie 2015 r.
Referendum Ogólnokrajowe
Wybory do Sejmu i Senatu
Działalność lobbingowa
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
WYBORY SAMORZADOWE 2010
Wybory uzupełniające do Rady Gminy w kadencji 2010-2014
Ostatnie 5 wiadomości:
» Uchwała Nr RIO.IV-0120-211/16 z dnia 30.08.2016 w sprawie wydania opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Godkowo informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Godkowo za I półrocze 2016 r.
» Uchwała Nr XX/93/2016 Rady Gminy Godkowo z dnia 25 sierpnia 2016 roku w sprawie zmiany budżetu Gminy Godkowo na 2016 r.
» Uchwała nr XX/94/2016 z dnia 25.08.2016 roku w sprawie przystąpienia Gminy Godkowo do realizacji zadania pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1161N Granica powiatu – Dobry – Krykajny
» Protokół z XIX Sesji Rady Gminy Godkowo - 23.06.2016 r.
» Spotkanie na temat konkursu FIO
  • Jednostki podległe
  • Szkoła Podstawowa w Godkowie
  • STATUT SZKOŁY

    Statut

    STATUT SZKOŁY

    § 1 Nazwa i typ szkoły
    1. Nazwa szkoły brzmi: Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte w Godkowie.

    2. Siedzibą szkoły jest wieś Godkowo.

    3. Organem prowadzącym szkołę jest Wójt Gminy Godkowo.

    4. Struktura organizacyjna szkoły jest sześcioklasowa z oddziałem przedszkolnym.


    § 2 Cele i zadania szkoły.

    Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie z dnia 15 lutego 1999 roku. Na podstawie art. 60 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996r. Nr 67 poz.329 z późn. zmianami).
    Respektując zasady nauk pedagogicznych i zobowiązania wynikające z Deklaracji Praw Człowieka i Praw Dziecka oraz Konwencji o Prawach Dziecka ONZ, w szczególności:



    1. Umożliwia uczniom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania Świadectwa Ukończenia Szkoły.

    2. Zapewnia uczniom właściwy rozwój moralno - emocjonalny i fizyczny zgodnie z ich potrzebami i możliwościami w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej.

    3. Sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły.

    4. Udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej poprzez wychowawców klas oraz Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.

    5. Uczniom niepełnosprawnym pozostającym w domu przez dłuższy okres zapewnia się indywidualną opiekę dydaktyczną.

    6. Organizuje i prowadzi zajęcia korekcyjno - kompensacyjne i dydaktyczno - wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce.

    7. Organizuje i prowadzi gimnastykę korekcyjną dla uczniów z wadami postawy.

    8. Organizuje i prowadzi koła zainteresowań i koła przedmiotowe.

    9. Otacza szczególną opieką uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji rodzinnej i losowej.

    10. Dyrektor szkoły powierza każdy oddział szczególnej opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli uczących w tym oddziale, zwanemu dalej „ wychowawcą”.

    11. Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej jej skuteczności, wychowawca prowadzi swój oddział przez cały tok nauczania( w rozbiciu na: wychowanie przedszkolne, kształcenie zintegrowane – kl. I-III i klasy IV - VI).

    12. Na wniosek 2/3 uczniów i 1/2 rodziców dyrektor może zmienić wychowawcę klasy.

    13. Podczas zajęć obowiązkowych uczniowie przebywają pod opieką nauczycieli przedmiotów, w czasie przerw nauczycieli dyżurnych zgodnie z harmonogramem dyżurów, a w czasie wolnym nauczycieli świetlicy.

    14. Opiekę nad uczniami podczas zajęć poza terenem szkoły sprawują osoby do tego upoważnione, zgodnie z zarządzeniem Nr 18 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 września 1997 r. w sprawie zasad i warunków organizowania przez szkoły i placówki publiczne krajoznawstwa i turystyki (Dz.Urz.MEN Nr 9, poz.40).

    15. Uczniowie klasy I w początkowym okresie nauki przebywają pod stałą opieką wychowawcy.


    § 3 Organy szkoły i ich kompetencje.
    1. Organami szkoły są:

    1) dyrektor szkoły

    2) rada pedagogiczna

    3) samorząd uczniowski

    4) rada rodziców


    2. Dyrektor szkoły

    1). kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno - wychowawczą szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz,

    2). sprawuje nadzór pedagogiczny,

    3). sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki do harmonijnego rozwoju psycho-fizycznego,

    4). realizuje uchwały rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących,

    5). dysponuje środkami określonymi w planie finansowym dotyczącym tej placówki,

    6). organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły,

    7). prowadzi sprawy kadrowe w swojej placówce,

    8). jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami i decyduje w

    sprawach:

    a) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników,

    b) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom oraz innym pracownikom,

    c) występuje z wnioskami po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej , w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla

    nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły,

    9). współdziała w wykonaniu zadań dydaktyczno - wychowawczych z radą pedagogiczną , samorządem uczniowskim i radą rodziców,

    10). wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych.


    3. Rada Pedagogiczna.

    1). w skład rady pedagogicznej wchodzą nauczyciele zatrudnieni w szkole,

    2). przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor szkoły.


    4. Kompetencje rady pedagogicznej:

    1). zatwierdza plany pracy szkoły oraz regulaminy dotyczące szkoły,

    2). zatwierdza wyniki klasyfikacji i promocji uczniów,

    3). opiniuje przydział wychowawstw klasowych, przedmiotów nauczania i przydział czynności dodatkowych ,

    4). opiniuje tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,

    5). rozważa sprawy związane ze stanem nauczania i wychowania w szkole oraz sprawnością szkoły i podejmuje uchwały zmierzające do poprawy tego stanu,

    6). powołuje komisje do opracowywania wybranych zagadnień,

    7). kontroluje realizację swoich uchwał,

    8). współpracuje z pozostałymi organami szkoły, uchwala zmiany w statucie szkoły,

    9). ustala regulamin swej działalności,

    10). opracowuje program wychowawczy szkoły.


    5. Samorząd Uczniowski:

    1). samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły,

    2). zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin samorządu.


    6. Zadania Samorządu Uczniowskiego:

    1). współorganizuje życie szkoły,

    2). ma prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej i sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem,

    3). respektuje uchwały i programy rady pedagogicznej,

    4). przedstawia radzie pedagogicznej i dyrektorowi wnioski i opinie w sprawach szkoły,

    5). może prowadzić działalność finansową w oparciu o własne środki,

    6). ma prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.


    7. Samorząd Uczniowski działa w oparciu o:

    1). Statut Szkoły,

    2). Regulamin Samorządu Uczniowskiego.


    8. Rada Rodziców i jej zadania:

    1). w szkole działa rada rodziców, która stanowi reprezentację rodziców wszystkich uczniów,

    2). podejmuje działania zmierzające do doskonalenia działalności statutowej szkoły,

    3). gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł i określa zasady dysponowania nimi,

    4). opiniuje statut szkoły,

    5). współpracuje z pozostałymi organami szkoły i uchwala regulamin swej działalności.



    9. Płaszczyzny rozwiązywania sytuacji konfliktowych wewnątrz szkoły:

    1). między uczniami:

    a) tej samej klasy - Samorząd klasowy z wychowawcą,

    b) z różnych klas – Samorząd Szkolny z opiekunem i wychowawcy klas uczniów zainteresowanych,

    c) odwołanie od decyzji w pkt 1) ppkt. a) i b) składa osoba zainteresowana na piśmie do dyrektora w ciągu 7 dni,

    2). uczeń - pracownik - dyrektor szkoły,

    3). między pracownikami - dyrektor i ognisko ZNP,

    4). pracownik - dyrektor - organ prowadzący i nadzorujący,

    5). między rodzicami a szkołą -wspólne posiedzenie rady pedagogicznej i rady rodziców z udziałem przedstawicieli organu prowadzącego i nadzorującego,

    6). odwołanie od decyzji w pkt 2-5 składa się na piśmie do wyższej instancji w ciągu 7 dni.


    10. Przepływ informacji pomiędzy organami szkoły:

    1). apele szkolne,

    2). samodzielne posiedzenia RP, RR, SU,

    3). wspólne spotkanie w/w organów,

    4). ogólne spotkania z ogółem rodziców.



    11. Stanowiska kierownicze:

    1). kierownik świetlicy - obowiązki:

    a) planowanie pracy opiekuńczej,

    b) hospitowanie nauczycieli, wychowawców pracujących w świetlicy,

    c) opracowywanie tygodniowego rozkładu zajęć w świetlicy oraz ramowego planu dnia,

    d) organizowanie dożywiania.



    12. Rodzice i nauczyciele współpracują ze sobą w sprawach wychowania i kształcenia uczniów poprzez:

    1). informowanie na bieżąco rodziców o podjętych zadaniach i zamierzeniach dydaktyczno - wychowawczych w szkole i w klasie,

    2). zapoznanie rodziców z obowiązującym regulaminem oceniania , klasyfikowania i promowania uczniów oraz regulaminami egzaminów:

    a) poprawkowych,

    b) klasyfikacyjnych,

    c) sprawdzających,

    3). możliwość stałego kontaktu na terenie szkoły, celem uzyskania rzetelnej informacji dotyczącej swojego dziecka:

    a) jego zachowania,

    b) postępów w nauce,

    c) przyczyn trudności w nauce.

    4). wyrażanie i przekazywanie organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy szkoły,

    5). organizowanie ogólnych informacyjnych spotkań z rodzicami (4 w roku szk.)

    6). wychowawcy klas mogą organizować dodatkowe spotkania z rodzicami w przypadku gdy sytuacja klasy będzie tego wymagała.

    13. Kontakty nauczycieli z rodzicami powinny być odnotowane w dzienniku lekcyjnym.


    § 4 Organizacja szkoły.
    1. Terminy rozpoczynania i zakończenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych, przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają odrębne przepisy.

    2. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora, najpóźniej do 30 kwietnia każdego roku, na podstawie ramowego planu nauczania oraz planu finansowego szkoły.

    3. Szkoła umożliwia na wniosek rodziców uczniom należącym do mniejszości ukraińskiej naukę języka ukraińskiego.

    4. Arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia 30 maja danego roku.

    5. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział złożony z uczniów, którzy w ciągu danego roku szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych określonych planem nauczania zgodnym z odpowiednim, ramowym planem nauczania i programem dopuszczonym do użytku szkolnego.

    6. Odziały i grupy zajęciowe:

    1). w szkole liczba uczniów w oddziale nie powinna być wyższa niż 30 uczniów ze względu na małe izby lekcyjne,

    2). nie tworzy się nowego oddziału tej samej klasy, jeżeli średnia liczba uczniów w każdym z tych oddziałów byłaby niższa niż 15,

    3). oddział można dzielić na grupy na zajęciach z języków obcych i informatyki,

    4). podział na grupy na tych zajęciach obowiązuje w oddziałach liczących powyżej 24 uczniów,

    5). w przypadku oddziałów liczących mniej niż 24 uczniów, podziału na grupy można dokonać za zgodą organu prowadzącego,

    6). zajęcia z wychowania fizycznego w klasach IV – VI prowadzone są w grupach jednorodnych liczących od 12 do 26 uczniów,

    7). zajęcia dydaktyczno – wychowawcze, korekcyjno – kompensacyjne, gimnastyka korekcyjna, świetlicowe i koła zainteresowań mogą być prowadzone w grupach poza systemem klasowo- lekcyjnym,

    8). liczba uczestników kół zainteresowań nie może być niższa niż 15 uczniów z wyjątkiem ust. 6 pkt. 9,

    9). liczba uczestników na zajęciach koła komputerowego nie może być wyższa niż 10 uczniów,

    10). liczba uczestników zajęć korekcyjno – kompensacyjnych, wyrównawczych i gimnastyki korekcyjnej nie może być niższa niż 3 uczniów.

    11). liczba uczniów na zajęciach z języka ukraińskiego nie może być mniejsza niż 7- w grupach międzyoddziałowych i 3 w grupach międzyklasowych.

    7. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć dydaktyczno - wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć ustalony przez dyrektora szkoły na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny szkolnej.

    8. Tygodniowy rozkład zajęć oddziału przedszkolnego i klas I - III określa ogólny przydział czasu na poszczególne zajęcia wyznaczone ramowym planem nauczania: szczegółowy rozkład dzienny zajęć ustala nauczyciel.

    9. Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia dydaktyczno - wychowawcze prowadzone w systemie klasowo - lekcyjnym.

    10. Godzina lekcyjna w oddziale przedszkolnym trwa 60 min., a w klasach I-VI - 45 minut.

    11. W celu realizacji zadań statutowych szkoła posiada odpowiednie pomieszczenia, zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy, a ponadto:

    1). pomieszczenie na świetlicę szkolną,

    2). pomieszczenie na „ sklepik szkolny,”

    3). bibliotekę,

    4). szatnie,

    5). izbę tradycji.

    12. Szkoła może przyjmować studentów szkół wyższych na praktyki pedagogiczne na podstawie pisemnego porozumienia zawartego między dyrektorem a szkołą wyższą.


    13. Świetlica szkolna:

    1). uczniom dojeżdżającym do szkoły zapewnia się świetlicę szkolną, która jest pozalekcyjną formą opiekuńczo- wychowawczą szkoły,

    2). praca świetlicy przebiega zgodnie z planem pracy świetlicy oraz tygodniowym rozkładem zajęć,

    3). świetlica zapewnia uczniom możliwość i higieniczne warunki spożycia jednego ciepłego posiłku w stołówce szkolnej,

    4). odpłatność za korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z kierownikiem świetlicy i radą rodziców.


    14. Biblioteka szkolna:

    1). biblioteka szkolna jest pracownią szkolną, służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań dydaktyczno - wychowawczych szkoły i doskonaleniu warsztatu pracy nauczycieli,

    2). z biblioteki szkolnej mogą korzystać: uczniowie, nauczyciele, inni pracownicy szkoły oraz rodzice,

    3). pomieszczenie biblioteki szkolnej umożliwia:

    a) gromadzenie i opracowywanie zbiorów,

    b) korzystanie ze zbiorów na miejscu i wypożyczanie ich poza bibliotekę,

    c) prowadzenie przysposobienia czytelniczo - informacyjnego uczniów.


    § 5 Wewnątrzszkolny System Oceniania.


    Ocenianie wewnątrzszkolne osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programów nauczania oraz formułowaniu oceny.


    1. Cele oceniania:
    1). poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,
    2). pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
    3). motywowanie ucznia do dalszej pracy,
    4). dostarczanie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i specjalnych uzdolnieniach ucznia,
    5). umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno– wychowawczej w ramach WDN, poprzez dokonywanie bieżącego monitorowania i ewaluacji.

    2. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
    1). formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych (semestralnych) i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych,
    2). ustalenie kryteriów oceniania zachowania,
    3). ocenianie bieżące i ustalenie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania według skali i w formie przyjętej w szkole,

    4). przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych,

    5). ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w ust.3 pkt 7) i ust. 7 pkt 4),

    6). ustalenie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania,

    7). ustalenie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach w nauce.


    3. Tryb oceniania i skala ocen.

    1). Przez ocenę szkolną należy rozumieć stopień uzyskany przez ucznia według ustalonej skali.

    2). Oceny są jawne zarówno dla ucznia jak i jego rodziców (prawnych opiekunów).

    3). Na prośbę ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.

    4). Wszystkie formy oceniania muszą zapewnić uczniowi otrzymanie informacji zwrotnej na temat wyników jego uczenia się oraz aktywizować jego rozwój, wskazując mu kierunek poprawy.

    5). Sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne ucznia rodzice (prawni opiekunowie) otrzymują na swoją prośbę do wglądu.

    6). Wszystkie oceny otrzymane przez ucznia powinny być wpisane do dzienniczka ucznia i potwierdzone podpisem przez rodziców (prawnych opiekunów).

    7). Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych począwszy od klasy IV, ustala się w stopniach według następującej skali:

    a) stopień celujący - 6

    b) stopień bardzo dobry - 5

    c) stopień dobry - 4

    d) stopień dostateczny - 3

    e) stopień dopuszczający - 2

    f) stopień niedostateczny - 1

    8). Zgodnie z podstawą programową nauczania zintegrowanego w klasach I - III ocenia się następujące kompetencje ucznia:

    a) językowe:

    Ø czytanie ze zrozumieniem,

    Ø przepisywanie, pisanie ze słuchu, pisanie z pamięci,

    Ø formułowanie myśli w zdaniu pisanym,

    Ø mówienie

    b) matematyczne:

    Ø pojęcie liczby naturalnej i jej zapis cyfrowy,

    Ø opanowanie podstawowych działań matematycznych,

    Ø zadania tekstowe,

    Ø umiejętności praktyczne

    c) artystyczno – techniczne

    d) społeczno – przyrodnicze

    e) zdrowotno – motoryczne

    9). W klasach I – III ustala się następujący system oceniania:

    a) ocenianie bieżące,

    b) ocenianie okresowe,

    c) ocenianie końcoworoczne

    10). Ocenianie bieżące prowadzone jest według skali cyfrowej od 1 do 6, podczas wszystkich zajęć.

    11). Nauczyciel dokonuje oceny na podstawie kart pracy ucznia, uczeń jest oceniany ze wszystkich form aktywności na zajęciach,

    12). Na podstawie ocen bieżących nauczyciel informuje rodziców o postępach dziecka w nauce, przynajmniej dwukrotnie w czasie jednego semestru,

    13). Rodzice mają prawo wglądu do dokumentacji nauczyciela informującej o osiągnięciach ich dziecka,

    14). Ocena okresowa ma charakter opisowy, jest ujednolicona na każdym poziomie kształcenia zintegrowanego i ujmuje następujące treści:

    a) poziom opanowania umiejętności,

    b) cechy emocjonalne,

    c) rozwój społeczny ucznia,

    d) zachowanie

    15). Ocena końcoworoczna ma charakter wyłącznie opisowy. Podsumowuje rok pracy dziecka. Opisuje zachowanie ucznia oraz określa poziom kompetencji zawartych w podstawie programowej.

    16). Uczniowie i rodzice (prawni opiekunowie) przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej informowani są przez nauczycieli przedmiotów o przewidywanych ocenach śródrocznych i końcoworocznych z zajęć edukacyjnych uwzględnionych w szkolnym planie nauczania.

    17). O przewidywanych ocenach śródrocznych i końcoworocznych z poszczególnych przedmiotów i z zachowania uczeń informowany jest na zajęciach edukacyjnych i godzinie do dyspozycji wychowawcy klasy na tydzień przed radą klasyfikacyjną.

    18). O przewidywanych ocenach rocznych rodzice informowani są w formie pisemnej. Fakt zapoznania się z przewidywanymi ocenami rodzice potwierdzają własnoręcznym podpisem na zwrotnej kartce z ocenami, przekazanej wychowawcy klasy.

    19). W przypadku przewidywanej oceny niedostatecznej – wychowawca klasy zobowiązany jest do pisemnego (zwrotnego) powiadomienia rodziców (prawnych opiekunów) o tym zagrożeniu przed dniem 31 maja każdego roku.

    20). W szkole stosuje się kontrolę osiągnięć uczniów:

    a) bieżącą, której celem jest systematyczne śledzenie postępów w nauce; pełni ona funkcję wspomagającą, jest pomocna uczniowi w rozpoznawaniu mocnych i słabych stron, wskazuje kierunek pracy ucznia,

    b) semestralną, której zadaniem jest sprawdzenie osiągnięć założonych celów po zakończeniu półrocza (semestru),

    c) końcową (podsumowującą), której zadaniem jest sprawdzenie osiągnięć założonych celów po zakończeniu roku szkolnego (etapu edukacyjnego).

    21). Kontrola osiągnięć uczniów może odbywać się w formie ustnej, pisemnej, praktycznej, w zależności od specyfiki zajęć edukacyjnych.

    22). Częstotliwość i sposób oceniania uczniów określone są w przedmiotowych zasadach oceniania.


    4. Wymagania edukacyjne.

    1). Rok szkolny dzieli się na dwa semestry. Pierwszy trwa od początku roku szkolnego do rozpoczęcia ferii zimowych, drugi od rozpoczęcia nauki po feriach do końca roku szkolnego.

    2). Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów o wymaganiach edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów.

    3). Rodzice na pierwszym spotkaniu są informowani o wymaganiach edukacyjnych, a nieobecni mogą się zapoznać z wymaganiami w bibliotece szkolnej.

    4). Klasyfikowanie śródroczne i końcoworoczne w klasach IV – VI polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania i zachowania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych.

    5). Klasyfikacja roczna w klasach I – III polega na podsumowaniu osiągnięć i staleniu oceny z zajęć edukacyjnych i zachowania ucznia w danym roku szkolnym.

    6). Oceny klasyfikacyjne ustalają nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne, a oceny zachowania, wychowawca klasy.

    7). Ocena za II semestr uwzględnia całoroczną pracę ucznia.

    8). Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwia lub utrudnia kontynuowanie nauki w semestrze programowo wyższym, szkoła stworzy uczniowi szansę uzupełnienia braków na zajęciach wyrównawczych, jeżeli takie są prowadzone.

    9). W uzasadnionych przypadkach uczeń może być zwolniony na czas określony z zajęć wychowania fizycznego. Decyzję o zwolnieniu ucznia z zajęć wychowania fizycznego podejmuje dyrektor szkoły na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia w tych zajęciach wydanej przez lekarza i podania rodziców.

    10). W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.

    11). Począwszy od klasy czwartej uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał oceny klasyfikacyjne końcoworoczne wyższe od stopnia niedostatecznego.

    12). Uczeń klasy I – III otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli jego osiągnięcia edukacyjne w danym roku szkolnym oceniono pozytywnie.

    13). Ucznia klasy I – III można pozostawić na drugi rok w tej samej klasie na podstawie opinii lekarza, poradni psychologiczno – pedagogicznej albo innej poradni specjalistycznej, oraz w porozumieniu z rodzicami (opiekunami prawnymi) dziecka.

    14). Uczeń klasy VI kończy szkołę podstawową, jeżeli ze wszystkich zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania uzyskał oceny roczne wyższe od stopnia niedostatecznego oraz w terminie do 31 sierpnia danego roku przystąpił do określonego w odrębnych przepisach sprawdzianu.

    15). Wynik sprawdzianu nie wpływa na ukończenie szkoły.

    16). Uczeń, który nie przystąpił do sprawdzianu w przewidzianym czasie, powtarza ostatnią klasę.

    17). Uczeń może otrzymać promocję (ukończyć szkołę) z wyróżnieniem.

    18). Uczeń klas IV – V otrzymuje promocję z wyróżnieniem, jeżeli uzyska w wyniku rocznej klasyfikacji średnią ocen wszystkich przedmiotów obowiązkowych conajmniej 4.75 oraz conajmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania.

    19). Świadectwo ukończenia szkoły z wyróżnieniem otrzymuje uczeń klasy VI, który w wyniku klasyfikacji końcoworocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen conajmniej 4.75 i conajmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania..

    20). Uczeń wyróżniony otrzymuje świadectwo z biało – czerwonym paskiem pionowym i nadrukiem „z wyróżnieniem”.



    5. Kryteria oceniania i sposoby sprawdzania osiągnięć.

    1). Wychowawca klasy na początku roku szkolnego informuje uczniów oraz rodziców (prawnych opiekunów) o:

    a) kryteriach i zasadach wystawiania oceny zachowania ucznia,

    b) trybie informowania uczniów i rodziców (prawnych opiekunów) o przewidywanej śródrocznej i końcoworocznej ocenie z zachowania i ocenach z zajęć edukacyjnych uwzględnionych w szkolnym programie nauczania,

    c) warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej ocenie klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych.

    2). Kryteria oceny zachowania uczniów są udostępniane uczniom i rodzicom do wglądu w formie informacji umieszczonej na szkolnej tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły pod adresem: www.spgod.elblag.com.pl

    3). Kryteria ocen z poszczególnych przedmiotów są udostępniane uczniom i rodzicom do wglądu w formie informacji umieszczonej na szkolnej tablicy ogłoszeń lub w bibliotece szkolnej.

    4). Ustala się następujące ogólne kryteria ocen na poszczególne stopnie szkolne:

    a) stopień celujący otrzymuje uczeń, który:

    Ø posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza wymagania programowe przedmiotu na danym poziomie edukacji,

    Ø samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,

    Ø rozumie uogólnienia i związki między nauczanymi treściami, wyjaśnia zjawiska bez jakiejkolwiek ingerencji i pomocy nauczyciela,

    Ø biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami i w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych oraz proponuje rozwiązania nietypowe

    b) stopień bardzo dobry otrzymuje uczeń, który:

    Ø wyczerpująco opanował materiał programowy,

    Ø właściwie rozumie uogólnienia i związki między treściami programowymi, dokonuje samodzielnej oceny omawianych zjawisk,

    Ø wykorzystuje posiadaną wiedzę i umiejętności w praktyce, często w sytuacjach nietypowych,

    Ø problemy rozwiązuje w twórczy sposób,

    Ø sprawnie posługuje się obowiązującą w danym przedmiocie terminologią

    c) stopień dobry otrzymuje uczeń, który:

    Ø opanował większość materiału programowego,

    Ø poprawnie rozumie uogólnienia i związki między treściami programowymi a przy pomocy nauczyciela wyjaśnia je i umiejętnie interpretuje,

    Ø stosuje samodzielnie wiedzę w typowych sytuacjach teoretycznych i praktycznych, w sytuacjach nietypowych z pomocą nauczyciela,

    Ø podstawowe pojęcia i prawa ujmuje stosując terminologię właściwą dla danej dziedziny wiedzy, wypowiedzi jednak nie wyczerpują w całości tematu

    d) stopień dostateczny otrzymuje uczeń, który:

    Ø opanował materiał programowy ograniczony do treści podstawowych, rozumie tylko najważniejsze związki i powiązania logiczne między treściami,

    Ø stara się wykonywać rozmaite zadania, ale popełnia przy tym wiele błędów; prace jego są niedokładne i niewyczerpujące, a nabytej wiedzy nie umie samodzielnie zastosować w sytuacjach nietypowych,

    Ø posiada przeciętny zasób słownictwa, język zbliżony do potocznego, mała kondensacja i klarowność wypowiedzi

    e) stopień dopuszczający otrzymuje uczeń, który:

    Ø posiada konieczne i niezbędne do kontynuowania nauki na dalszych etapach kształcenia wiadomości i umiejętności bez rozumienia związków i uogólnień,

    Ø pracuje w czasie lekcji, ale wyniki jego działań wykazują liczne braki, praca w dużej mierze ma charakter odtwórczy którą wykonuje przeważnie z pomocą nauczyciela lub innych uczniów,

    Ø formułuje nieporadne wypowiedzi, stosuje ubogie słownictwo, popełnia liczne błędy

    f) stopień niedostateczny otrzymuje uczeń, który:

    Ø nie jest w stanie rozwiązać lub wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności,

    Ø nie posiada wiadomości i umiejętności na sukces w dalszych etapach kształcenia,

    Ø nie skorzystał z pomocy szkoły i nie wykorzystał szans uzupełnienia wiedzy i umiejętności



    5). Minimalna liczba ocen cząstkowych w ciągu każdego półrocza, na podstawie których wystawia się ocenę klasyfikacyjną nie powinna być mniejsza niż podwojona liczba godzin dydaktycznych danych zajęć edukacyjnych w tygodniu, ale nie mniej niż 5.

    6). Przyjmuje się następujące formy oceniania:

    a) pytania ustne,

    b) formy pisemne i prace domowe,

    c) zadania praktyczne,

    d) obserwacje podczas pracy (aktywność).

    7). Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne określa obowiązujące zasady poprawiania ocen cząstkowych.

    8). Wszystkie pisemne prace uczniów powinny być poprawione i ocenione w ciągu 14 dni od ich napisania.

    9). Uczeń ma prawo być nieprzygotowanym do lekcji, w zależności od czasu trwania usprawiedliwionych nieobecności:

    a) w pierwszym dniu po nieobecności trwającej co najmniej tydzień może nie mieć odrobionych pisemnych prac domowych; przez trzy kolejne dni nauki powinien nadrobić zaległości i uzupełnić materiał, w tym czasie jest zwolniony z odpowiedzi ustnych i pisemnych form sprawdzania wiadomości,

    b) w trakcie pierwszej lekcji zajęć edukacyjnych, które uczeń opuścił z przyczyn usprawiedliwionych, a nieobecność była krótsza niż tydzień, jest zwolniony z odrobienia pisemnej pracy domowej i sprawdzania wiadomości tylko w zakresie uzasadnionym trudnościami ze zrozumieniem nowego materiału – wprowadzonego w trakcie nieobecności.

    10). Uczniowie biorący udział w różnego typu zawodach i konkursach przedmiotowych od szczebla powiatu wzwyż) mają prawo do zwolnienia z odpytywania na dzień przed konkursem, w dniu konkursu oraz dnia następnego. Prawo to nie przysługuje w przypadku zapowiedzianych sprawdzianów pisemnych i ustnych.



    6. Tryb i terminy przeprowadzania egzaminów sprawdzających, klasyfikacyjnych i poprawkowych.

    1). Uczeń może być nie klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach, przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania w danym roku szkolnym.

    2). Uczeń nie klasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny.

    3). Egzamin klasyfikacyjny zdaje również uczeń realizujący na podstawie odrębnych przepisów indywidualny tok lub program nauki.

    4). Termin egzaminu klasyfikacyjnego należy uzgodnić z uczniem i jego rodzicami:

    a) w czasie dwóch pierwszych tygodni następnego semestru – za pierwszy semestr,

    b) w czasie dwóch tygodni po zakończeniu zajęć edukacylnych– za rok szkolny.

    5). Procedury przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego:

    a) wychowawca informuje ucznia i jego rodziców o wyniku klasyfikacji,

    b) uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) składają na piśmie u dyrektora szkoły prośbę o przeprowadzenie egzaminu,

    c) ustalenie terminu egzaminu oraz liczby przedmiotów, z których uczeń może być egzaminowany w ciągu jednego dnia,

    d) nauczyciel egzaminator zapoznaje ucznia z zakresem treści programowych,

    e) dyrektor szkoły powołuje komisję egzaminacyjną,

    f) nauczyciel egzaminator przygotowuje tematy pracy pisemnej oraz pytania do egzaminu ustnego i tydzień przed planowanym egzaminem dostarcza do dyrektora szkoły – z przedmiotów: plastyka, muzyka, technika, informatyka, wychowanie fizyczne egzamin powinien mieć formę ćwiczeń praktycznych.

    6). W skład komisji wchodzą:

    a) dyrektor szkoły, jako przewodniczący komisji,

    b) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, jako egzaminator,

    c) nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne, jako członek komisji.

    7). Nauczyciel egzaminujący może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba).

    8). W czasie egzaminu klasyfikacyjnego mogą być obecni, w charakterze obserwatorów, rodzice (prawni opiekunowie ucznia).

    9). Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający w szczególności:

    a) skład komisji,

    b) datę przeprowadzenia egzaminu,

    c) zadania (ćwiczenia) egzaminacyjne,

    d) wyniki egzaminu klasyfikacyjnego oraz uzyskane oceny.

    10). Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.

    11). W przypadku nie klasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych w dokumentacji przebiegu nauczania w miejscu oceny klasyfikacyjnej wpisujemy „nieklasyfikowany”.

    12). Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu klasyfikacyjnego roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych jest ostateczna

    13). Uczeń, który nie zdał egzaminu klasyfikacyjnego (lub nie przystąpił do niego), nie otrzymuje promocji i powtarza klasę.

    14). Uczeń, lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą wnieść zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych lub roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalenia tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno– wychowawczych.

    15). W przypadku stwierdzenia, że roczna (semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która przeprowadza egzamin sprawdzający wiadomości i umiejętności ucznia, w formie pisemnej i ustnej oraz ustala roczną (semestralną) ocenę klasyfikacyjną z danych zajęć edukacyjnych,

    16). Termin egzaminu sprawdzającego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).

    17). W skład komisji wchodzą:

    a) dyrektor szkoły, jako przewodniczący komisji,

    b) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne,

    c) dwóch nauczycieli z tej lub innej szkoły tego samego typu, prowadzący takie same zajęcia edukacyjne,

    18). Nauczyciel może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor szkoły powołuje w jego miejsce innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne, z tym, że powołanie nauczyciela zatrudnionego w innej szkole następuje w porozumieniu z dyrektorem tej szkoły.

    19). Ustalona przez komisję roczna(semestralna) ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna, z wyjątkiem niedostatecznej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych, która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego.

    20). Z prac komisji sporządza się protokół zawierający w szczególności:

    a) skład komisji,

    b) termin sprawdzianu,

    c) zadania (pytania) sprawdzające,

    d) wynik egzaminu sprawdzającego oraz ustaloną ocenę

    21). Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia. Do protokołu dołącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia.

    22). Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu sprawdzającego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie, wyznaczonym przez dyrektora szkoły.

    23). Z wyjątkiem klasy programowo najwyższej, uczeń, który w wyniku końcoworocznej klasyfikacji uzyskał jedną ocenę niedostateczną może zdawać egzamin poprawkowy.

    24). W wyjątkowych przypadkach (długotrwała choroba ucznia, trudna sytuacja rodzinna, zdarzenia losowe) rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych.

    25). Egzamin poprawkowy przeprowadza się na pisemną prośbę ucznia lub jego rodziców (opiekunów prawnych) zgłoszoną do dyrektora szkoły nie później niż na 5 dni przed zakończeniem rocznych zajęć edukacyjnych.

    26). Termin egzaminu poprawkowego końcoworocznego wyznacza dyrektor szkoły w ostatnim tygodniu ferii letnich.

    27). Wychowawca zobowiązany jest do poinformowania rodziców ucznia o terminie egzaminu poprawkowego najpóźniej w ostatnim dniu zajęć szkolnych oraz do przekazania zakresu materiału objętego egzaminem, przygotowanego przez nauczyciela uczącego danego przedmiotu.

    28). Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej oraz ustnej, z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, informatyki, techniki oraz wychowania fizycznego, z których to powinien mieć formę zadań praktycznych.

    29). Pytania (ćwiczenia, zadania) egzaminacyjne przygotowane przez egzaminatora zatwierdza przewodniczący komisji w porozumieniu z jej członkiem.

    30). Egzamin przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. W skład komisji wchodzą:

    a) dyrektor szkoły, jako przewodniczący komisji,

    b) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne, jako egzaminator,

    c) nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne, jako członek komisji.

    31). Nauczyciel egzaminujący może być zwolniony z udziału w pracy komisji na własną prośbę lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach. W zaistniałej sytuacji dyrektor szkoły powołuje w jego miejsce innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne.

    32). W egzaminie mogą uczestniczyć w roli obserwatorów rodzice ucznia.

    33). Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający:

    a) skład komisji,

    b) termin egzaminu,

    c) pytania i zadania egzaminacyjne,

    d) wyniki egzaminu,

    e) ocenę ustaloną przez komisję(ocena z egzaminu poprawkowego jest ostateczna)

    34). Do protokołu załącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia. Protokół stanowi integralną część arkusza ocen.

    35). Uczeń, który zdał egzamin poprawkowy (otrzymał ocenę wyższą od stopnia niedostatecznego) otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej.

    36). Uczeń, który z przyczyn losowych nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie określonym przez dyrektora szkoły.

    37). Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego lub nie przystąpił do niego, nie otrzymuje promocji i powtarza klasę (z zastrzeżeniem pkt. 38)

    38). Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia, rada pedagogiczna może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem, że te zajęcia realizowane w klasie programowo wyższej są zgodne ze szkolnym planem nauczania.



    7. Zasady oceniania zachowania.

    1). Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy, stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych.

    2). Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają wpływu na ocenę klasyfikacyjną z zachowania.

    3). Ocena z zachowania nie może mieć wpływu na:

    a) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych,

    b) promocję lub ukończenie szkoły.

    4). Zachowanie ucznia ocenia się następująco:

    a) wzorowe

    b) bardzo dobre

    c) dobre

    d) poprawne

    e) nieodpowiednie

    f) naganne

    5). W klasach I - III ocena zachowania jest oceną opisową.

    6). Zasadniczy wpływ na ocenę z zachowania ma:

    a) wywiązywanie się z obowiązków ucznia,

    b) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,

    c) dbałość o honor i tradycje szkoły,

    d) dbałość o piękno mowy ojczystej,

    e) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,

    f) godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią,

    g) okazywanie szacunku innym osobom.

    7). Ocena poprawna jest oceną wyjściową do ustalania innych ocen.

    8). Szczegółowe kryteria oceny zachowania ucznia w klasach IV –VI:

    a) Ocenę wzorową może otrzymać uczeń, który:

    Ø wzorowo wywiązuje się z obowiązków szkolnych,

    Ø usprawiedliwia wszystkie godziny nieobecności,

    Ø cechuje go właściwa postawa wobec kolegów i osób starszych w szkole i poza nią,

    Ø aktywnie uczestniczy w życiu szkoły i klasy tzn. bierze udział w imprezach, konkursach, olimpiadach itp.,

    Ø godnie reprezentuje szkołę na zewnątrz w konkursach, zawodach, olimpiadach, itp.

    Ø charakteryzuje się estetycznym wyglądem,

    Ø wykazuje inicjatywę społeczną – akcje humanitarne,

    Ø działa w kołach i organizacjach szkolnych,

    Ø bezinteresownie udziela pomocy innym,

    Ø dba o poprawność języka polskiego,

    Ø nie ulega złym nałogom (palenie papierosów, picie alkoholu).

    b) Ocenę bardzo dobrą może otrzymać uczeń, który:

    Ø ambitnie realizuje zadania szkolne postawione przez nauczycieli,

    Ø usprawiedliwia wszystkie nieobecności,

    Ø swoim zachowaniem daje dobry przykład, np. jest sumienny, uczynny, koleżeński i wykazuje szacunek wobec dorosłych,

    Ø aktywnie uczestniczy w imprezach, pracach organizacyjnych i porządkowych organizowanych w szkole,

    Ø jego wygląd zewnętrzny nie budzi zastrzeżeń,

    Ø nie pali papierosów i nie pije alkoholu,

    Ø przeciwstawia się przejawom niewłaściwego zachowania.

    c) Ocenę dobrą może otrzymać uczeń, który:

    Ø chętnie uczestniczy w zajęciach szkolnych,

    Ø stosownie zachowuje się w szkole i poza nią tzn. nie ma poważnych zastrzeżeń do jego zachowania,

    Ø bierze udział w obowiązkowych imprezach i akcjach organizowanych przez szkołę,

    Ø nie pali papierosów i nie pije alkoholu,

    Ø drobne uchybienia w swoim zachowaniu stara się szybko naprawić.

    d) Ocenę poprawną otrzymuje uczeń, który:

    Ø wywiązuje się z obowiązków szkolnych na miarę swoich możliwości,

    Ø jest uczciwy, prawdomówny, uprzejmy w stosunku do uczniów i osób dorosłych,

    Ø dba o swoje zdrowie i higienę osobistą,

    Ø pamięta o kulturze słowa i formach grzecznościowych,

    Ø nie opuszcza terenu szkoły bez zezwolenia nauczyciela dyżurnego,

    Ø sporadycznie spóźnia się na lekcje, stara się usprawiedliwiać wszystkie nieobecności,

    Ø sumiennie wywiązuje się z obowiązków dyżurnego,

    Ø nie prowokuje konfliktów, bójek.

    e) Ocenę nieodpowiednią może otrzymać uczeń, który:

    Ø ma lekceważący stosunek do nauki i obowiązków szkolnych, nie przynosi podręczników, zeszytów, czasami nie przygotowany do lekcji,

    Ø nie uczestniczy w życiu klasy i szkoły,

    Ø jest arogancki, agresywnie i wulgarnie odnosi się do kolegów i osób starszych,

    Ø samowolnie opuszcza lekcje i teren szkoły (dwa dni nieusprawiedliwione),

    Ø maluje się i nosi niewłaściwy ubiór na zajęciach lekcyjnych (zbyt krótkie spódniczki i bluzki, niechlujny wygląd),

    Ø zachowuje się nagannie w szkole i poza nią np. pali papierosy, pije alkohol, kradnie, niszczy cudze mienie (sporadycznie).

    f) Ocenę naganną otrzymuje uczeń, który:

    Ø ma negatywny stosunek do obowiązków szkolnych (systematycznie nieprzygotowany – brak podręczników, prac domowych),

    Ø ma postawę antyspołeczną,

    Ø nagminnie opuszcza lekcje i teren szkoły (wagary, ucieczki z lekcji),

    Ø nagannie zachowuje się w szkole i poza nią (pali papierosy, pije alkohol, kradnie, jest agresywny, wulgarny),

    Ø bierze udział w dyskotekach dla dorosłych, przebywa poza miejscem zamieszkania nocą bez opieki dorosłych,

    Ø nosi wyzywający strój (bardzo krótkie spódnice i bluzki, dekolty, malowanie paznokci, ust, oczu, włosów, biżuteria) i wygląda nieprzyzwoicie na co dzień,

    g) Za wielokrotne stwierdzenie palenia i picia bezwzględnie ocena naganna.

    h) Dopuszczalne jest noszenie przez uczennice małej, delikatnej i bezpiecznej biżuterii nie stwarzającej zagrożenia dla zdrowia własnego i innych uczniów oprócz zajęć z wychowania fizycznego.

    9). Uczeń swoją postawą może zrehabilitować się i otrzymać na koniec roku szkolnego ocenę o dwa stopnie wyższą.

    10). Semestralną i roczną ocenę klasyfikacyjną z zachowania ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danej klasy oraz ucznia ocenianego.

    11). Uczeń lub jego rodzice mogą zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uznają, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny. Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie 7 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

    12). W przypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżenia dyrektor powołuje komisję, która ustala roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania w drodze głosowania zwykłą większością głosów; w przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji .

    13). W skład komisji wchodzą:

    a) dyrektor szkoły – jako przewodniczący,

    b) wychowawca klasy,

    c) wskazany przez dyrektora nauczyciel uczący w danej klasie,

    d) przedstawiciel samorządu uczniowskiego,

    e) przedstawiciel rady rodziców.

    14). Ustalona przez komisję roczna ocena klasyfikacyjna jest ostateczna.

    8. Postanowienia końcowe.

    1). Wewnątrzszkolny System Oceniania uczniów został opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Sportu z dnia 7 września 2004 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.

    2). W przypadku innych sytuacji zaistniałych w trakcie oceniania, a nieuregulowanych w tym regulaminie stosuje się przepisy zawarte w w/w rozporządzeniu.

    Powrót - INFORMACJE

    § 6 Nauczyciele i inni pracownicy.
    1. W szkole zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników obsługi.

    2. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczno- wychowawczą i opiekuńczą, jest odpowiedzialny za jakość, wyniki tej pracy oraz bezpieczeństwo powierzonych jego opiece uczniów.

    3. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest w szczególności ustalenie zestawu programów nauczania dla danego oddziału oraz jego modyfikowanie w miarę potrzeb.

    4. Nauczyciele mogą tworzyć zespoły wychowawcze i problemowo - zadaniowe. Pracą zespołu kieruje powołany przez dyrektora szkoły przewodniczący zespołu.

    5. Zadania wychowawcy:

    1). tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowania do życia w rodzinie i społeczeństwie,

    2). rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz pomiędzy uczniami a innymi członkami społeczności szkolnej .

    6. Wychowawca w celu realizacji powyższych zadań:

    1). otacza indywidualną opieką każdego wychowanka,

    2). planuje i organizuje wspólnie z uczniami i ich rodzicami różne formy życia zespołowego,

    3). ustala treści i formy zajęć na godziny wychowawcze,

    4). współdziała z nauczycielami uczącymi w jego klasie,

    5). utrzymuje kontakt z rodzicami uczniów w celu poznania i ustalenia potrzeb opiekuńczo - wychowawczych ich dzieci oraz włączenia ich w sprawy życia klasy i szkoły,

    6). współpracuje z poradnią psychologiczno - pedagogiczną.

    7. Zakres obowiązków pracowników niepedagogicznych, a także zakres ich odpowiedzialności ustala dyrektor szkoły.

    § 7 Uczniowie szkoły
    1. Obowiązkiem szkolnym objęte są dzieci w wieku od 6 lat do chwili ukończenia klasy VI, zamieszkali na terenie obwodu szkoły. Uczniowie spoza obwodu szkoły mogą być przyjęci do szkoły za zgodą dyrektora szkoły. Uczniowie z deficytami rozwojowymi mogą uczęszczać do szkół specjalnych.
    2. Uczeń ma prawo do:

    1). właściwie zorganizowanego procesu kształcenia,

    2). opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo i ochronę przed wszelkimi formami przemocy,

    3). swobody wyrażania myśli i przekonań dotyczących życia szkoły, a także religijnych jeśli nie narusza tym dobra innych osób,

    4). rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów,

    5). sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny,

    6). pomocy w przypadku trudności w nauce,

    7). korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego,

    8). wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową.

    3. Uczeń ma obowiązek do:

    1). systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i w życiu szkoły,
    2). przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły,
    3). odpowiedzialności za własne życie , zdrowie, i higienę oraz rozwój fizyczny,
    4). dbałości o wspólne dobro, ład i porządek w szkole.


    4. Nagrody i kary:

    1). szkoła nagradza ucznia za:

    a) celujące i bardzo dobre postępy w nauce,

    b) wzorową postawę,

    c) wybitne osiągnięcia,

    d) aktywną działalność na rzecz szkoły,

    e) dzielność i odwagę.

    2). forma nagrody:

    a) zdjęcie na tle sztandaru,

    b) świadectwo z wyróżnieniem ,

    c) nagroda rzeczowa,

    d) list pochwalny do rodziców,

    e) pochwała dyrektora szkoły wobec uczniów i rodziców.

    3). szkoła może ukarać ucznia za:

    a) naruszenie obowiązków szkolnych,

    b) arogancki stosunek do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły,

    c) używanie środków odurzających ( alkohol ,papierosy , narkotyki , itp. ),

    d) nieusprawiedliwioną absencję szkolną,

    e) narażanie na niebezpieczeństwo innych,

    f) wyzywający strój i wygląd zewnętrzny ucznia.

    4). formy kar:

    a) upomnienie wychowawcy klasy,

    b) upomnienie dyrektora szkoły,

    c) obniżona ocena z zachowania,

    d) w skrajnych wypadkach przeniesienie ucznia do innej szkoły.



    § 8 Postanowienie końcowe.
    1. Szkoła używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.

    2. Szkoła posiada własny sztandar oraz ceremoniał szkolny.
    3. Szkoła prowadzi i przekazuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
    4. Statut został opracowany na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 15.02.1999 r. (Dz. Ust. nr.14 poz. 131 ) .


    Data wprowadzenia: 2005-02-02 1059
    Data upublicznienia: 2005-02-02
    Art. czytany: 1922 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: administrator
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Ewidencja Ludności
    Urząd Stanu Cywilnego
    Świadczenia rodzinne
    Sprawy podatkowe
    Działalność gospodarcza
    Rejestr Skarg i Wniosków
    Pomoc Społeczna
    Dodatki mieszkaniowe
    Rejestr wydawanych upoważnień
    Stypendia Socjalne
    Ostat. 10 wiadomości:

    » Pomoc materialna uczniom dla uczniów
    Redaktor: tel.055/2497210 e-mail: sekretariat@doc.pl