Stawki podatku w 2005 roku 2005-02-02 0831 Art. czytany: 1921 razy Stawki podatku w 2005 roku 1. Od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu: Wyprodukowane: do roku 1990 i po roku 1990 a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie: 600 zł 550 zł b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie: 700 zł 650 zł c) powyżej 9 ton, a poniżej 12 ton: 800 zł 750 zł 2. Od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton: a) liczba osi 2 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z zawieszeniem pneumatycznym osi jezdnych lub zawieszeniem uznanym za równoważne: 1) nie mniej niż 12 ton a mniej niż 13 ton: 1.100 zł 2) nie mniej niż 13 ton a mniej niż 14 ton: 1.200 zł 3) nie mniej niż 14 ton a mniej niż 15 ton: 1.300 zł 4) nie mniej niż 15 ton a mniej niż 18 ton: 1.400 zł b) liczba osi 2 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z innymi systemami zawieszeń osi jezdnych: 1) nie mniej niż 12 ton a mniej niż 13 ton: 1.200 zł 2) nie mniej niż 13 ton a mniej niż 14 ton: 1.300 zł 3) nie mniej niż 14 ton a mniej niż 15 ton: 1.400 zł 4) nie mniej niż 15 ton a mniej niż 18 ton: 1.500 zł c) liczba osi 3 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z zawieszeniem pneumatycznym osi jezdnych lub zawieszeniem uznanym za równoważne: 1) nie mniej niż 15 ton a mniej niż 17 ton: 1.350 zł 2) nie mniej niż 17 ton a mniej niż 19 ton: 1.450 zł 3) nie mniej niż 19 ton a mniej niż 21 ton: 1.550 zł 4) nie mniej niż 21 ton a mniej niż 23 tony: 1.650 zł 5) nie mniej niż 23 tony do 26 ton włącznie: 1.750 zł d) liczba osi 3 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z innymi systemami zawieszeń osi jezdnych: 1) nie mniej niż 15 ton a mniej niż 17 ton: 1.450 zł 2) nie mniej niż 17 ton a mniej niż 19 ton: 1.550 zł 3) nie mniej niż 19 ton a mniej niż 21 ton: 1.650 zł 4) nie mniej niż 21 ton a mniej niż 23 tony: 1.750 zł 5) nie mniej niż 23 tony do 26 ton włącznie: 1.850 zł e) liczba osi 4 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z zawieszeniem pneumatycznym osi jezdnych lub zawieszeniem uznanym za równoważne: 1) nie mniej niż 23 tony a mniej niż 25 ton: 1.700 zł 2) nie mniej niż 25 ton a mniej niż 27 ton: 1.800 zł 3) nie mniej niż 27 ton a mniej niż 29 ton: 1.900 zł 4) nie mniej niż 29 ton a mniej niż 31 ton: 2.000 zł 5) nie mniej niż 31 ton a mniej niż 32 tony: 2.100 zł f) liczba osi 4 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z innymi systemami zawieszeń osi jezdnych: 1) nie mniej niż 23 tony a mniej niż 25 ton: 1.800 zł 2) nie mniej niż 25 ton a mniej niż 27 ton: 1.900 zł 3) nie mniej niż 27 ton a mniej niż 29 ton: 2.000 zł 4) nie mniej niż 29 ton do 32 ton włącznie: 2.500 zł 3. Od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów w tonach, uwzględniając rok produkcji: Wyprodukowane: do roku 1990 i po roku 1990 a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie: 900 zł 850 zł b) powyżej 5,5 tony do 7,0 ton włącznie: 1.000 zł 950 zł c) powyżej 7,0 ton do 9,0 ton włącznie: 1.200 zł 1.150 zł d) powyżej 9,0 ton, a mniej niż 12 ton: 1.350 zł 1.250 zł 4. Od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów w tonach: a) liczba osi 2 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z zawieszeniem pneumatycznym osi jezdnych lub zawieszeniem uznanym za równoważne: 1) nie mniej niż 12 ton a mniej niż 18 ton: 1.350 zł 2) nie mniej niż 18 ton a mniej niż 25 ton: 1.450 zł 3) nie mniej niż 25 ton a mniej niż 31 ton: 1.550 zł 4) nie mniej niż 31 ton a mniej niż 40 ton: 1.650 zł b) liczba osi 2 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z innymi systemami zawieszeń osi jezdnych: 1) nie mniej niż 12 ton a mniej niż 18 ton: 1.450 zł 2) nie mniej niż 18 ton a mniej niż 25 ton: 1.550 zł 3) nie mniej niż 25 ton a mniej niż 31 ton: 1.650 zł 4) nie mniej niż 31 ton a mniej niż 40 ton: 2.000 zł c) liczba osi 3 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z zawieszeniem pneumatycznym osi jezdnych lub zawieszeniem uznanym za równoważne: 1) nie mniej niż 36 ton a mniej niż 40 ton: 1.850 zł 2) nie mniej niż 40 ton a mniej niż 44 tony: 2.100 zł d) liczba osi 3 i dopuszczalna masa całkowita w tonach z innymi systemami zawieszeń osi jezdnych: 1) nie mniej niż 36 ton a mniej niż 40 ton: 2.100 zł 2) nie mniej niż 40 ton a mniej niż 44 tony: 2.600 zł 5. Od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą określoną w tonach, z wyjątkiem związanych z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, uwzględniając rok produkcji: Wyprodukowane: do roku 1990 i po roku 1990 a) powyżej 7,0 ton do 9,0 ton włącznie: 850 zł 750 zł b) powyżej 9,0 ton, a mniej niż 12 ton: 1.050 zł 950 zł 6. Od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego: a) posiadających 1 oś jezdną z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne: 1) nie mniej niż 12 ton a mniej niż 18 ton: 1.100 zł 2) nie mniej niż 18 ton a mniej niż 25 ton: 1.150 zł 3) nie mniej niż 25 ton a mniej niż 28 ton: 1.200 zł b) posiadających 1 oś jezdną z innymi systemami zawieszenia: 1) nie mniej niż 12 ton a mniej niż 18 ton: 1.150 zł 2) nie mniej niż 18 ton a mniej niż 25 ton: 1.250 zł 3) nie mniej niż 25 ton a mniej niż 28 ton: 1.350 zł c) posiadających 2 osie jezdne z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne: 1) nie mniej niż 23 ton a mniej niż 28 ton: 1.300 zł 2) nie mniej niż 28 ton a mniej niż 33 tony: 1.350 zł 3) nie mniej niż 33 tony a mniej niż 38 ton: 1.400 zł 4) nie mniej niż 38 ton a mniej niż 44 tony: 1.450 zł d) posiadających 2 osie jezdne z innymi systemami zawieszenia: 1) nie mniej niż 23 ton a mniej niż 28 ton: 1.300 zł 2) nie mniej niż 28 ton a mniej niż 33 tony: 1.350 zł 3) nie mniej niż 33 tony a mniej niż 38 ton: 1.400 zł 4) nie mniej niż 38 ton a mniej niż 44 tony: 1.750 zł e) posiadających 3 osie jezdne z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne: 1) nie mniej niż 36 ton a mniej niż 38 ton: 1.750 zł 2) nie mniej niż 38 ton a mniej niż 44 tony: 1.850 zł f) posiadających 3 osie jezdne z innymi systemami zawieszenia: 1) nie mniej niż 36 ton a mniej niż 38 ton: 1.650 zł 2) nie mniej niż 38 ton a mniej niż 44 tony: 1.750 zł 7. Od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia, uwzględniając rok produkcji: Wyprodukowane: do roku 1990 i po roku 1990 a) mniej niż 30 miejsc do siedzenia: 1.250 zł 1.050 zł b) równej lub wyższej niż 30 miejsc do siedzenia: 1.550 zł 1.250 zł § 2. Dla pojazdów wymienionych w § 1 pkt 1, 3 ,5 i 7 posiadającym katalizatory stawki podatku zmniejsza się i określa w wysokości: a) dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu: 1) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie: 450 zł 2) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie: 550 zł 3) powyżej 9 ton, a poniżej 12 ton: 650 zł b) od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton: 1) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie: 650 zł 2) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie: 750 zł 3) powyżej 9 ton, a poniżej 12 ton- 850 zł c) od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia: 1) mniej niż 30 miejsc: 950 zł 2) równej lub wyższej niż 30 miejsc do siedzenia: 1.150 zł § 3. Zwalnia się od podatku środki transportowe wykorzystywane do celów przeciwpożarowych oraz przeznaczone do dowozu uczniów do szkół. |